środa, 3 czerwca 2015

Krótki wywiad z Anną Grędą

źródło

Witajcie!

Pamiętacie moją niedawną recenzję powieści "Ogar Boga. Popiół i Piach"? Jeśli macie ochotę sobie przypomnieć, lub jeszcze nie widzieliście, serdecznie zapraszam TUTAJ. Otóż po skontaktowaniu się z Autorką polecanej przeze mnie powieści, ta zgodziła się odpowiedzieć na parę pytań, dotyczących zarówno całej jej twórczości, jak i samej książki:

1. Czy główna postać Pani najnowszej książki, Kira Santiago, była inspirowana jakąś postacią literacką?
Kira nie była inspirowana postacią literacką - po prostu w pewnym momencie sama pojawiła się w mojej wyobraźni, niczym dziwna niespodzianka. I niemal od razu stała się główną bohaterką nowej książki.

2. Czy w najbliższym czasie planuje Pani wydać kolejną powieść - jeśli tak, jakiej tematyki książki możemy się spodziewać?
Aktualnie pracuję nad 2 tomem "Ogara Boga" i to jej można spodziewać się jako kolejnej mojej książki na rynku wydawniczym.

3. Gdzie poszukuje Pani inspiracji i weny twórczej?
Najwięcej inspiracji szukam w muzyce oraz książkach innych autorów. Czasami pomagają mi także filmy fantastyczne i nie tylko.

4. Jak długo trwały prace nad każdą z powieści i czy wszystko poszło po Pani myśli, czy też parokrotnie należało zmieniać jakąś część/fragment?
Prace nad każdą książką trwały dłużej lub krócej, różnie to bywało. Najdłużej pracowałam nad książką ponad pół roku. Nie wszystko szło gładko, bywały trudne momenty, jednak zawsze udaje mi się z tego wybrnąć.

5. Jak czuła się Pani po napisaniu i wydaniu swojej pierwszej powieści - była z tego wielka radość?
Napisanie i wydanie pierwszej powieści było niesamowitym powodem do dumy - czułam się niesamowicie. I tak zawsze się czuje przy każdej swojej powieści. Wątpię, by ta radość kiedykolwiek przeminęła.

6. Czy podczas pisania książki "Ogar Boga. Popiół i Piach" często decydowała się Pani na zmianę wydarzeń bądź akcji, by wprowadzić jakiś nowy element, czy też raczej wszystko przebiegało zgodnie ze ściśle określonym planem?
Nigdy nie mam ścisłego planu powieści, niemal wszystko piszę spontanicznie. Fabuła posuwa się swoim torem i w swoim tempie, często zmieniam koncepcje lub zastanawiam się wielokrotnie nad jednym wątkiem.

Jak widzicie, teraz tylko pozostaje nam czekać na drugą część książki! Zachęcam wszystkich, którzy poszukują lekkiej i przyjemnej lektury, a którzy jeszcze się z tą pozycją nie zapoznali, do sięgnięcia po "Ogar Boga. Popiół i Piach", a moje wyjaśnienie, dlaczego warto, znajdziecie w recenzji :)

2 komentarze:

  1. Wywiad spowodował że zaciekawiłam się książką, dlatego sprawdziłam o czym faktycznie ona jest. Bardzo mnie zainteresowała dlatego z chęcią przeczytam jeśli nadarzy mi się taka okazja. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie bardzo się cieszę, że udało się Ciebie nakłonić do przeczytania książki :)

      Usuń

Drogi Czytelniku!
Każdy, nawet najmniejszy na pozór ślad Twojej działalności na tym blogu znaczy dla mnie bardzo wiele - jest motywacją do dalszej pracy i działania, a czasami także do zmian i poprawy, więc dziękuję Ci za tę chwilę uwagi :)