wtorek, 12 stycznia 2016

Zapowiedzi książkowe na styczeń 2016

Hej wszystkim!

Nie rozpisując się zbytnio, zapraszam na mały przegląd noworocznych perełek wydawniczych - a uwierzcie mi, jest po co biec do księgarni!

Tytuł: Pięć sposobów na upadek
Autor: K.A. Tucker
Wydawnictwo: Filia
Data premiery: 20 stycznia 2016
Liczba stron: -

Z książkami tej autorki nie miałam jeszcze okazji się zapoznać - i wedle wielu recenzji w blogosferze, mam czego żałować. Fani powieści Tucker z pewnością za to wyczekują czwartego tomu serii Dziesięć płytkich oddechów, a mi samej pozostaje nadrobić czytelnicze zaległości.

Tytuł: Zanim zniknęła
Autor: Jane Shemilt
Wydawnictwo: Amber
Data premiery: 12 stycznia 2016
Liczba stron: 352

Thrillery to raczej nie moja bajka, ale muszę przyznać, że do lektury Zanim zniknęła  zachęca genialna okładka. Bardzo podoba mi się jej kolorystyka, a po przeczytaniu opisu powieści stwierdzam, że może być naprawdę ciekawie. Obym się tylko nie zawiodła!


Tytuł: Ocalić Daringham Hall
Autor: Kathryn Taylor
Wydawnictwo: Otwarte
Data premiery: 13 stycznia 2016
Liczba stron:  288

Kathryn Taylor kojarzę głównie z tegorocznych targów krakowskich, na których też zainteresowałam się jej twórczością. Nie skusiłam się jednak na zakup Powrotu do Daringham Hall, czego obecnie bardzo żałuję. Mam jednak nadzieję, że uda mi się jak najprędzej nadrobić zaległości, a fanów historii Kate i Bena z pewnością ucieszy wiadomość o kontynuacji książki!

Tytuł: Ta dziewczyna
Autor: Colleen Hoover
Wydawnictwo: W.A.B
Data premiery: 13 stycznia 2016
Liczba stron: 384

Mam nadzieję, że wszyscy, którzy to czytają, wiedzą kim jest Colleen Hoover. Jeśli nie, to pozycje takie jak Hopeless, Losing Hope, Maybe Someday musicie nadrobić jak najprędzej, bo ta autorka to mistrzyni grania na emocjach - czytelnika, rzecz jasna. Z jej serią wydaną nakładem wydawnictwa W.A.B nie miałam się jeszcze okazji zapoznać, ale bardzo chcę nadrobić braki - zwłaszcza, że liczne źródła donoszą, że to takie same bomby emocjonalne jak wyżej wymienione perełki.


Tytuł: Kuracja samobójców
Autor: Suzanne Young
Wydawnictwo: Feeria Young
Data premiery: 13 stycznia 2016
Liczba stron: 448

Ja już mogę nazywać się szczęściarą, bowiem zarówno to cudeńko, jak i Złe dziewczyny nie umierają jest już w moich rękach, a ja wręcz nie mogę się doczekać, by poznać dalsze losy Sloane i Jamesa. Young porusza w swoich powieściach temat samobójstwa i próby walki z rozprzestrzeniającą się plagą nastolatków odbierających sobie życie. Czy jednak całkowicie udaną próbą? Tego dowiecie się sięgając po powieści tej autorki - gorąco zachęcam!

Tytuł: Porwana Pieśniarka. Księga I trylogii Klątwy
Autor: Denielle L Jensen
Wydawnictwo: Galeria Książki
Data premiery: 13 stycznia 2016
Liczba stron: -

Powieść typowo dla mnie - fantasy w najczystszej postaci, z równie genialną okładką. Czarownice, trolle, podziemne miasta - to jest coś dla mnie, a ja zdecydowanie zbyt długo nie sięgałam po ogromną dawkę fantastyki, za którą obecnie niezmiernie tęsknię. I być może dlatego właśnie bardzo chętnie sięgnę po Porwaną pieśniarkę.


Tytuł: Gregor i klątwa stałocieplnych
Autor: Suzanne Collins
Wydawnictwo: IUVI
Data premiery: 13 stycznia 2016
Liczba stron: 382

Cały czas trudno mi połączyć nazwisko Suzanne Collins z tą serią. Chyba po prostu w moją świadomość tak mocno wrosły Igrzyska śmierci, że ciężko mi przywyknąć do tego, że autorka postanowiła teraz pójść w stronę fantasy. Nie miałam jeszcze możliwości zapoznać się z Kronikami Podziemia, ale mam nadzieję, że ten stan rzeczy zmieni się wkrótce.



Tytuł: Królowie Przeklęci. Tom III
Autor: Maurice Druon
Wydawnictwo: Otwarte
Data premiery: 11 stycznia 2016
Liczba stron: 608

Historia i ja nigdy nie byłyśmy za pan brat, ale od czasu, kiedy zapamiętale oglądam losy szkockiej królowej Marii Stuart w serialu Reign coraz bardziej zaczynają kręcić mnie te wielkie intrygi polityczne. Królowie Przeklęci to kolejna trylogia, która zachęca - raz, niesamowicie intrygującym opisem, a dwa, jeszcze lepszymi okładkami. 


Tytuł: Złe dziewczyny nie umierają
Autor: Katie Alender
Wydawnictwo: Feeria Young
Data premiery: 13 stycznia 2016
Liczba stron: 360

Wcześniej wspomniana już nowość od wydawnictwa Feeria Young, za którą zabrałam się natychmiast po tym, jak do mnie dotarła. Zaczyna się dość... zwyczajnie, ale mam szczerą nadzieję, że akcja się jeszcze rozkręci!



Tytuł: Akademia Pennyroyal
Autor: M.A. Larson
Wydawnictwo: Mamani
Data premiery: 13 stycznia 2016
Liczba stron: 314

Opis książki przywodzi na myśl Akademię Dobra i Zła Sonana Chainani, ale jednak po dokładnym przeczytaniu opisu, zapowiada się bardziej powieść fantasy, niż typowo baśniowa powieść, jak to miało miejsce w przypadku książki Chainaniego, Wzmianka o podobieństwie do baśni braci Grimm wygrała z początkowym niezdecydowaniem i teraz z chęcią zapoznałabym się z twóczością M.A. Larson. 

Tytuł: Pretty Little Liars. Mordercze
Autor: Sara Shepard
Wydawnictwo: Moondrive
Data premiery: -
Liczba stron: 344


Co do tej książki, to zamieszczam ją w sumie bardziej z sentymentu, niż faktycznej ciekawości. Nie czytałam wszystkich części PLL, ale pamiętam, że dość często trafiały one do moich zapowiedzi książkowych, a ze względu na to, że mam za sobą trzy części serii jestem mniej więcej zaznajomiona z samą tematyką historii. I muszę przyznać, że przez pierwsze paręnaście odcinków serialu i 2 - 3 książki ta fabuła była rzeczywiście intrygująca, ale teraz jest już zdecydowanie bardziej irytująca.

A na jakie książki Wy czekacie w tym miesiącu?

4 komentarze:

  1. Dzisiaj złożyłam zamówienie na 3 tom "Królów przeklętych" oraz "Złe dziewczyny nie umierają". poza tym na pewno kiedyś przeczytam "Tą dziewczynę" oraz "Pięć sposobów na upadek" :)
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. "Ta dziewczyna" już czeka na odebranie ;) razem z "Szamańskim bluesem" Anety Jadowskiej i "Związanymi" Emmy Chase;
    Ciekawa jestem tych "5 sposobów na upadek" poprzednie ksiązki autorki polecam przeczytać ;)
    A po za tym czekam na "Przewieszenie" i "Parabellum.głębia osobliwości" R. Mroza, które również dzisiaj wychodzą

    OdpowiedzUsuń
  3. Teraz czekam jeszcze aż "Ta dziewczyna" wpadnie w moje ręce :) Wczoraj zabrałam się za "Złe dziewczyny nie umierają" i jak na razie książka jest bardzo intrygująca o wciągającą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Akademia Pennyroyal" leży na moim stoliku od wczoraj :) dzięki współpracy z Mamanią poznaję tę wspaniałą historię przedpremierowo :) A najbardziej nie mogę się doczekać ostatniej części PLL! No i perełek wyd. Feeria :)

    Pozdrawiam i zapraszam na nową recenzję,
    Przerwa na książkę

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!
Każdy, nawet najmniejszy na pozór ślad Twojej działalności na tym blogu znaczy dla mnie bardzo wiele - jest motywacją do dalszej pracy i działania, a czasami także do zmian i poprawy, więc dziękuję Ci za tę chwilę uwagi :)