środa, 27 sierpnia 2014

"Sekret Julii" Tahereh Mafi

[źródło]
Tytuł: Sekret Julii
Autor: Tahereh Mafi
Wydawnictwo: Otwarte/Moondrive

"Kontynuacja bestsellerowej powieści Dotyk Julii, która podbiła serca czytelników na całym świecie.

Julia z Adamem uciekają z kwatery Komitetu Odnowy i trafiają do Punktu Omega, przystani dla ludzi o szczególnych zdolnościach. Wreszcie są bezpieczni. Sielanka zakochanych trwa jednak krótko. Julia poznaje sekret, który może przekreślić ich wspólne marzenia o szczęściu… "

"Dotyk Julii" był książką, która absolutnie i zdecydowanie mnie urzekła [a więcej informacji TUTAJ], głównie przez swoją oryginalność. Trochę obawiałam się zatem lektury kontynuacji, bo, jak to zwykle bywa, pomysł jest fajny przez pierwszą część, a reszta serii już tylko powierzchownie się go tyczy. Jednak szczęśliwie, muszę powiedzieć, że moje obawy były kompletnie bezpodstawne - "Sekret Julii" podbił moje serce nawet bardziej od swojej poprzedniczki.


"Kończą mi się litery. Nie mam już ani słowa. Ktoś obrabował mnie z całego słownika. Wiem, że słowa potrafią ranić. Ale nie sądziłam, że mogą zabić"

Julia i Adam, bezpieczni w Punkcie Omega, nareszcie mogą cieszyć się sobą. Są bezpieczni, uciekli od Warnera i całej jego armii, a do tego znaleźli miejsce wśród swoich - zbiegów takich jak oni. Wkrótce okazuje się jednak, że miłość tych dwojga będzie poddana ciężkiej próbie, jako że każe z nich ma teraz określoną funkcję do wykonywania w nowym środowisku. Do tego, wróg wciąż jest czujny, a wojna wisi dosłownie na włosku. Jak potoczą się losy Julii i Adama? 

Z początku lektury, byłam trochę zawiedziona postawą Julki - znowu stała się ona tą nijaką osóbką, którą była w "Dotyku Julii". Jednak szłam dalej w zaparte i nie traciłam nadziei, że być może, jej osobowość ulegnie nieco zmianie. I rzeczywiście, tak się stało. Dalsza część książki była już niemal idealna, a ja w końcu dostałam to, czego oczekiwałam - zwroty akcji, intrygi i kłamstwa.


"Moją przyszłością jest chaos"

Nie sposób nie wspomnieć o przekreślonych zdaniach - po prostu kocham autorkę za nie! Są tak idealne i świetnie wpasowują się w klimat książki. Niektóre z nich zapisałam sobie nawet na kartce i coś czuję, że będą mi bardzo bliskie :)

W tej części, czytelnik ma także szansę bliżej poznać Warnera - człowieka, który na pierwszy rzut oka jest odpowiedzialny za cały ten bałagan. Jednak im dłużej go poznajemy, tym bardziej jego motywy stają się dla nas niejasne. To właśnie w tej postaci uwielbiam najbardziej - nigdy nie wiadomo po której jest stronie, a jego spontaniczność sprawia, że nigdy nie wiadomo także, co też przyjdzie mu do głowy.

Adam, ukochany Julii, z każdym rozdziałem działał mi na nerwy coraz bardziej. Był złośliwy, nerwowy i niezdecydowany. Jego postać z resztą już od pierwszej części mocno mnie drażniła, teraz jestem jednak w stu procentach pewna - nie lubię tego bohatera.

Trzeba też pogratulować pięknej okładki, która świetnie wkomponowuje się w tematykę książki. Z resztą ogólnie koncepcja oka na każdej z pozycji pani Mafi jest bardzo oryginalna i, co tu dużo mówić, przypadła mi do gustu.

"(…)trudno jest być dobrym dla świata, który przez całe życie darzył nas wyłącznie nienawiścią. Tak trudno jest widzieć dobro w świecie, który zawsze budził w nas strach."

Zwroty akcji, niespodziewane momenty, pełno niebezpieczeństwa to coś, co cechuje tę lekturę. Tego "czegoś" brakowało mi właśnie nieco w poprzedniej części, jednak cieszę się niezmiernie, że w "Sekrecie..." otrzymałam już oczekiwaną porcję wrażeń.

Co ciekawe, przemyślenia Julki nie przeszkadzały mi zbytnio, a wręcz przeciwnie - stanowiły bardzo ciekawy element książki. Widać po nich, że dziewczyna wiele przeszła, ale także zdobyła przez to ogromne doświadczenie.

Cóż więcej mogę powiedzieć? "Sekret Julii" to książka nietypowa, ciekawa i pełna akcji. Tahereh Mafi pokazała na co ją stać i kolejny raz bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Wielka szkoda, że "Dar Julii" zakończy serię przygód o Julce, bo naprawdę trudno będzie mi rozstać się z bohaterami.

Recenzja napisana także dla portalu literatura.juventum.pl :)

11 komentarzy:

  1. Czytałam wiele pozytywnych opinii na temat tej książki ;3
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam i uwielbiam tą serie <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się, gdy przeczytałam ostatnia książkę serii, nie chciałam się z nią rozstawać, tak skrajne wzbudza emocje ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Haha. Warner ma niesamowicie dużo fanek :D W trzeciej części spodoba Ci się jeszcze bardziej, gwarantuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Już do mnie idzie "Dar Julii" bardzo się ciesze ale zarazem nigdy nie chciałam tego momentu.. Bo też się smucę, że to ostatnia część :/ Na szczęście wyjdzie jeszcze książka związana z tymi bohaterami"Julia trzy tajemnice" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. "Sekret Julii" zrobił na mnie o wiele większe wrażenie niż jego poprzedniczka. Naprawdę nie mogę się doczekać, aż sięgnę po "Dar Julii", bo czuję, że autorka przygotowała dla mnie coś specjalnego :3 Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam tą serię.
    A Sekret Julii był świetny.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam okładki książek z tej serii, hipnotyzujące! Co do tej pozycji, to pewnie już wiesz, co chciałabym napisać i o co ciebie poprosić. ;)
    Pozdrawiam, Shelf of Books :)

    OdpowiedzUsuń
  9. książki jeszcze nie czytałam ale zapowiada się na prawdę ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawa okładka. Może kiedyś sięgnę po książki z tej serii :-D

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam "Dotyk Julii", ale ta historia kompletnie mnie do siebie nie przekonała, więc odpuściłam i raczej do niej nie wrócę :(

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!
Każdy, nawet najmniejszy na pozór ślad Twojej działalności na tym blogu znaczy dla mnie bardzo wiele - jest motywacją do dalszej pracy i działania, a czasami także do zmian i poprawy, więc dziękuję Ci za tę chwilę uwagi :)